Saturday, October 29, 2011

אני חושב משמע אני קיים - מהפילוסופיה לעולם המעשי


אני חושב משמע אני קיים - מהפילוסופיה לעולם המעשי
אני חושב משמע אני קיים - אולי אחד האמרות הפילוסופיות הידועות והמפורסמות יותר.
הקביעה הזאת של דקארט (Descartes Rene), באה לציין עובדה אונטולוגית - במה אנו יכולים להיות בטוחים כאמת בלתי ניתנת לערעור. אם אני חושב - אז גם אם נניח את המקרה הגרוע ביותר שבו כל תפיסותיי או מחשבותיי שקרים, עדיין אני יכול להיות בטוח בדבר אחד - שאני חושב. ואם אני חושב, אזי משמע שאני קיים.

לאחר הקדמה קצרה זו, ברצוני לקחת את הקביעה הכל כך עמוקה ובסיסית של דקארט, למקום יותר "ארצי" - לעולם של כל אחד מאיתנו בכלל ולעולם העסקים (Business) בפרט.
בעולם הדינמי והמשתנה שלנו, אם כפרט, אם כקבוצה, אם אתה לא חושב אתה לא קיים. אם אתה לא מחדש, ממציא את עצמך כל יום מחדש, אתה תפסיק להיות רלוונטי במוקדם או במאוחר ותעלם מנוף העסקים. תפסיק להיות קיים.  
הדבר מאוד ברור כאשר מדובר על חברות ובפרט על אלו שנמצאים בתחום הטכנולוגיה. הטכנולוגיה מתחדשת כל יום על ידי אנשים מכל רחבי העולם שכן חושבים וכן מחדשים. תראו מה קורה היום לחברות שנחשבו לאימפריות עד לא מזמן כמו  נוקיה או RIM. למרות השליטה הכמעט מוחלטת שלהן על שוק הסלולר, הם מקרטעות ועתידן לוט בערפל, וזאת משום חוסר חדשנות ומחשבה מחוץ לקופסה.

אם אתה לא תחשוב אז במוקדם או במאוחר - תפסיק להיות קיים.





1 comment: